Ptáci kolem nás

autor: kolektiv Lipky – pracoviště Rychta

Na pozorování a určování ptačích druhů si vyzkoušíte práci s výzkumnou otázkou, hypotézou a jednoduchý samostatný výzkum. Zhodnotíte podmínky pro život ptáků v lidských sídlech a ve volné krajině.

Třída/věk žáků
4.–8. třída / 10–14 let

Předmět
přírodopis

Délka
3 x 45 min

Na pozorování a určování ptačích druhů si vyzkoušíte práci s výzkumnou otázkou, hypotézou a jednoduchý samostatný výzkum. Zhodnotíte podmínky pro život ptáků v lidských sídlech a ve volné krajině.

Cíl

Žáci aktivně zkoumají přírodní prostředí, vyzkouší si sestavení výzkumné otázky a hypotézy, práci s výzkumnými pomůckami a určování ptačích druhů. Shrnou výsledky svého výzkumu a porovnají s ostatními. Společně definují příčiny rozdílného zastoupení ptačích druhů v lidských sídlech a volné krajině. Hledají možné příčiny ovlivňující druhovou bohatost ptačích druhů.

Prostředí

Zastavěné a nezastavěné území. Ideálně vesnice či kraj města a volná krajina mimo intravilán. Místo volné krajiny lze využití i větší park.

Pomůcky

žetony nebo jiné předměty jako potrava pro sýkorky, lano, čepice se zobákem, dalekohledy, klíče a atlasy k určování ptáků, vycpanina ptáka, psací podložky, tužky, zadání úkolu se záznamovou tabulkou, mapy se stanovišti, papíry A3 nebo malé psací tabule a fixy dvou barev

Pro zahájení projektu je nutné být přihlášený! Pokud ještě nemáte svůj účet, můžete se zaregistrovat.