autor: kolektiv Lipky – pracoviště Rychta
Na pozorování a určování ptačích druhů si vyzkoušíte práci s výzkumnou otázkou, hypotézou a jednoduchý samostatný výzkum. Zhodnotíte podmínky pro život ptáků v lidských sídlech a ve volné krajině.
Třída/věk žáků: 4.–8. třída / 10–14 let
Předmět: přírodopis
Délka lekce: 3 x 45 min
autor: Bc. Jessica Zemanová
Ať už zahlédneme nerosty a horniny jako šperk na krku, při vaření jako sůl v kuchyni, při stavbě svého obydlí, jako palivo, jako povrch na silnici, na ulicích nebo na konci života jako náhrobní kámen, není to nic ve srovnání s tím, co z neživé přírody schopni vidět nejsme.
Třída/věk žáků: 8. a 9. ročník ZŠ, SŠ / 13–16 let
Předmět: přírodopis/biologie
Délka lekce: 9 x 45 min
autor: kolektiv Lipky – pracoviště Jezírko
Cesty vody krajinou jsou rozmanité, změny vodního režimu v čase často dynamické a lidské zásahy mohou mnohdy způsobit nenávratné změny, které ovlivní mnoho dalších generací. Pojďme společně vypátrat, kudy si voda razí cestu a jaké překážky jí do ní klade člověk, nahlédnout na vodu pohledem geografa a „ponořit“ se do této problematiky přímo v terénu.
Třída/věk žáků: 8. a 9. ročník ZŠ, SŠ / 13–16 let
Předmět: přírodopis/biologie
Délka lekce: 11 x 45 minut
autor: Lenka Šimková, pracoviště Lipová
Pomocí cviků a herních aktivit s využitím přírodnin se žáci seznámí se životem dubu. Poznají okolí školy a jednoduchým bádáním si vyzkouší určování stromů.
Třída/věk žáků: 1.-3. třída / 6 - 9 let
Předmět: prvouka, matematika, tělesná výchova
Délka lekce: 3x45 min